Hör och häpna mitt första inlägg

Nu händer det ni alla har väntat på, rumpnissarna tar av sig mössorna, fiskarna börjar att flyga och ingen har ätit upp mammas choklad i skåpet. Det är dags för mig att skriva mitt första blogginlägg. Jag kan se era förvånande blickar och ja, jag vet att ni tittar...

Man kan jämföra denna händelse med scharadtävlingen i Dobbido när Lasse Croner bokstavligen säger svaret till de som tävlar. För det är precis det jag har gjort. Ni behövde inte tänka bara sitta där och le med stora ögon och en dreggeldroppe i högra mungipan när ni är med om något historiskt, ja början på ett nytt kapittel i mitt intressanta liv.

Meningen med denna blogg är i alla fall för mig att skriva min känslor, tankar om dagarna som går. Det som upprör mig och det som glädjer mig, jag tror det är dags för mig att lära mig att skriva om mina känslor inte bara skratta bort dem. Kanske leder detta till en bättre Karin som kan förklara sina känslor i ord utan kroppsspråk och gester eller så slutar det som vanligt med ointressanta inlägg som: Det här har jag gjort idag osv. Jag är i alla fall motiverad och jag vill mer än nägonsin skriva, skriva bra till och med.

Så vad säger ni gubbar, hur känns det? Har ni kastat hatten och hoppat i sjön för att rädda era liv som i titanic eller sitter ni kvar på era stolar och lysnar på musiken när ni strax ska sjunka? Jag hoppas innerligt att när det är min tur att dö så har jag upplevt så mycket att jag är den som sitter kvar på stolen och njuter.

Nu ska jag i alla fall avsluta mitt första inlägg och bege mig till sängs som en trött björn när vinter kommer. Om jag har tur har jag samlat på mig tillräckligt med mat för att klara natten...

Kommentarer
Postat av: Kim

Grattis! ;D Jag önskar dig skrivlust och en god natt! :)

2009-11-27 @ 23:20:08
URL: http://zeromiles.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0