Rulltårta och midsommar

Jag börjar med gårdagen som såg ut såhär, Kim åkte hem strax innan lunch och 20 minuter senare kom Jocke! Vi åt mat och hade det trevligt. Vi åt även Jockes Tåka som var jättegod ( Nu kan han inte säga att han inte kan baka ) Den lata pojken, det var jättegott hur som helst!

 

 

På kvällen kom Ida hit och vi spelade och sjöng med mamma, pappa och grannarna. Det var mycket trevligt och "Bi" som hon kallar sig klappade mycket på Jocke! :p Haha!! Efter det fick Jocke leka lite fyllechaffis och vi satt mest och pratade.. ( Jag och Ida mosade in ostbågar i oss själva istället ) ..

 

 

 

Idag så började dagen fint med soligt väder och fina hundar, jag övertalade också Jocke att vi skulle baka rulltårta, sagt och gjort så blev det så! Det visade sig att vår botten blev väldigt hållbar och något gummiaktig, det resulterade i att den inte ville rulla ihop sig. Men eftersom jag och Jocke är bäst på att baka så fixade vi det ändå, det ända som behövdes var lite brun, plastig pakiterings tjep på smörpappret. Nu anar jag att den kommer rulla ut sig när vi ska äta den... :p

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0