Nu är det jul!

Ja nu är det faktiskt jul på riktigt, julgranen är inne (trots konstig doft), julklapparna är inslagna, sista avsnittet av julkalenderna och godisbordet är på plats. Det känns inte riktigt som jul än ändå, det är för lite stress. Man stressar in i julen varje år för allt ska vara perfekt på den där dan, dagen då man bara ska myyysa. Dock så blir det varje år, matlagning halva dagen, äta, se på kalle anka och sen ha någon slags paket utdelning och efter det diska. Det är kanske inte så mysigt och idylliskt som man ser på bilder men det är ändå det som är jul, i vilket fall för mig.

 

De bästa dagarna är ju dagarna efter jul, dagarna man väntar in det nya året på. De dagarna spenderas med att äta upp godisbordet, äta rester och se på film. Inget vettigt att göra och jag har inget behov av att göra något vettigare än att se på film och mysa. Bättre vore det om man umgicks med vänner, testade den där pepparkakskaffet på winarn och pratade strunt och lär tiden pasera utan måsten. Skratta och leka i snön med långa prommenader som leder till förfrysna näsor och kalla tår, dock får man ut så mycket av dem promenaderna, ventilera tankarna och känna efter.

 

Jag behöver en sån promenad, kom och gå med mig!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0