Alkohol, något som berör alla!

Det finns nog ingen i denna värld som inte kommer i kontakt med alkohol på något sett. Kanske är en i familjen alkoholist, kanske dricker du själv, kanske ser du dina föräldrar dricka eller sin kompis däcka i ett dike. På något sett berör det dig, kanske inte så starkt. Men visst väcker ämnet känslor hos folk. Det kan väcka glädje och minnen men också förakt och skam.

 

Jag tänkte skriva lite vad jag tycker om detta och även vad för känslor som väcks innom mig när man pratar om alkohol. Att jag fick upp tanken för att skriva om detta är för idag på jobbet pratade vi om alkohol och de tyckte det var konstigt att jag inte drack för det var ju de roligaste och bästa som fanns.

 

Jag kan säga att jag dricker inte för att jag tycker att det är dumt eller något man inte borde göra, tvärt om jag har inget emot det. Man kan ju säkert ha jätte kul med alkohol. Jag dricker inte för tillfället för att vid många tillfällen kan jag tycka att människor blir obehagliga och jag kan tycka det är otäckt när folk dricker. Vissa gör dumma saker, diskutioner blir till bråk och hjärncellerna försvinner en och en ju mer de dricker. Jag kan bli så arg på personer när de dricker till exempel min pappa. Han dricker inte ofta alls men när han gör det så dricker han för mycket. Jag vill inte veta av honom och han är ett exempel på obehag. Vissa som jag känner gör sig bara dumma och beter sig som a por innan alkoholen kommit i kroppen ens. Blir det okej att bete sig hur som helst för att man dricker? Absolut inte, i min mening i alla fall!

 

En annan anledning är för att jag har svårt att tappa kontrollen och dricker jag så är jag rädd att jag kommer göra saker jag ångrar. Jag är helt hundra på att jag kommer dricka säkert någon gång inom snar framtid då jag blir äldre och äldre och kommer då komma i kontakt med det mer. Jag vet också att jag säkert kommer bli för full och kommer ångra de beslut jag gjort men så får det vara. Jag har igentligen inte emot bilden av mig som dricker bara den grejen att man någon gång måste testa och jag vet att mistag kommer begås.

 

Det sista jag vill säga är nog i alla fall att jag inte är stolt över att inte ha druckit det är inget jag skäms över heller. Jag har aldrig varit lockad och tycker det är kul att stå emot när kompisar pressar en. då blir jag envisare. Så det var allt jag ville skriva, Karin den fina och rena som varken har druckit eller legat runt..

 

Ha en fin dag så skriver jag imorgon, hoppas ni orkade läsa!


Kommentarer
Postat av: Bella

Bra inlägg. Bra att du står på dig :D <3

2010-07-07 @ 15:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0