We Are Marshall

Ikväll blev planerna att se på film, ikväll blev det filmen We are Marshall som gick på kanal 6 och började klockan 21.00 om jag inte minns helt fel.


 

Huvudcoachen, en lustig filur som brinner för fotbollen. Bra skådesspelar insatser!


Filmen handlar om Marshall's fotbollslag, såklart amerikansk fotboll då.. Deras lag kraschar i en hemst flyg olycka och alla utom 3 spelare omkommer. Deras mest hängivna fans, föräldrar och barn dör. Olyckan sätter spår i hela staden och fotbollen dör ut. De tre spelarna som klarade sig känner att de inte kan låta det hända och ser till av endast viljekraft att de får spela igen. Två coacher anställs och rekryteringen börjar ta fart. dock får endast 3 års elever spela vilket de märker snabbt att det blir svårt.

Med personligt besök till styrelsen får de igenom sitt undantag som gör att även 1 års elever får spela, något som aldrig hänt förut. Nu har de ett lag som är yngre, mycket oerfaret, svagt och mycket att leva upp till. Den första matchen blir de mosade men den andra vinner dem av rent mod och vilja. 20 år senare har de förlorat mer än alla andra lag men det har bevarat fotbollen i staden. Nu vinner Marshall många ligor och spelar bra!

 

 

De två coacherna är fullt fokuserade på matchen, ska de vinna?

 

 

När de vinner hemmamatchen! :)

 

Denna film är baserad på en sann händelse. Jag tyckte filmen var bra, inget snack om den saken. Jag tyckte det inte var några direkta stjärn insatser bland skådespelarna. Det skulle möjligtvis vara coachen som jag skrattar till då och då. Han är en säregen person om man ska säga så. Filmen får en 3/5 eftersom jag inte blev så imponerad. Är man mer insatt i fotboll så gillar man nog den mer, men filmen känns som en klassiker som man kan se igen utan problem! :)


Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv; Hahaha, ja det är helt otroligt duktigt för att vara med mig ;D

2010-07-30 @ 00:20:36
URL: http://figurera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0