Känslor, tankar och sånt

Jag är trött och sjuk och planerar att skriva ännu ett pessimistiskt inlägg om ingenting. Fick inte åka på kören idag vilket troligtvis var lika bra för jag hade inte orkat egentligen.

Varför ska det vara så svårt att begränsa vad man orkar och klarar av? Jag vill sjunga i kör, rida, gå på box, få MVG, vara duktig hemma, ut och gå, träffa kompisar, vara med i styrelser och ha ansvar! men orkar jag det? nja, av någon anledning så får de som vill, kan och är duktiga mer ansvar och högre krav. För att man gör saker och anstränger sig betyder det inte att man orkar det hur länge som helst! Det gör inte jag i alla fall.. Och tydligen inte Kim heller. Det är såklart lättast att ge personer som är duktiga och anstränger sig mer ansvar, men blir det bra i slutändan? vet inte hur länge jag pallar detta.. Förutom allt man ska göra ska man vara trevlig, positiv, glad och koncentrera sig. Man ska inte få sammanbrott och gråta även om man vill för det inte passar sig bland massa folk, eller för att man inte vill ha medlidande. På grund av det släpper alla spärrar när man kommer hem, man blir arg, man gråter hysteriskt , känslor spelar spratt och sen måste man samla sig och fortsätta den eviga karusellen. plugg, sysslor, aktiviteter, sova , skola och så vidare.


Mitt i allt ska man hinna äta bra, man ska ha lust att äta och aptiten för det. Det är inte heller kul att höra det eviga tjatet om att man äter för lite, att man är för smal.. Att kajsa är fin , att man borde ha en kropp som henne. Jag orkar inte ta den diskutionen för jag har inget att säga, jag äter tills jag blir mätt räcker inte det? Måste man då höra klagomål om saker man hört 1000 gånger förut?


Nu har jag åtminstone fått utlopp för mina känslor,  hoppas allt kommer kännas bättre snart!

Kommentarer
Postat av: Kim

Jag tycker inte du är för smal :D Du är fin! Kajsa också för den delen. Tänk vad tråkigt om ni var exakt likadana. I alla fall så tycker jag: MER ANSVAR TILL ANSVARSLÖSA! De ansvarsFULLA har redan så det räcker.

2010-01-14 @ 09:53:11
URL: http://zeromiles.blogg.se/
Postat av: karin

tack :D måste bara övertala min mamma om det också! Precis! Mindre ansvar till oss! :D

2010-01-14 @ 09:57:39
URL: http://karinsfantasivarld.blogg.se/
Postat av: bella

Gumman, du är jättefin som du är <3

2010-01-14 @ 13:31:51
Postat av: kajsa

hejsan syster min. När tusan säger folk att jag har fin kropp jämte dig? Fan aldrig. Däremot säger dem att jag är större än dig, men de har inte sagt att jag har en finare kropp

2010-01-14 @ 14:23:37
URL: http://alfonspappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0